Przygotowanie motocykla do zimy – wymiana oleju – szczegółowy opis
Kategorie Pojazd jednośladowy,Wymiana filtrów,Wymiana oleju
Mamy nadzieję, że poprzedni wpis uświadomił Ci, jak ważne jest odpowiednie przygotowanie motocykla do zimy. Opisaliśmy w nim również dwie istotne rzeczy, które zawsze musisz wykonać przed zimowaniem, mianowicie – czyszczenie łańcucha oraz wymianę oleju i filtra oleju. Tę drugą szczegółowo opiszemy jeszcze dzisiaj.
O wymianie oleju po raz kolejny
Jak wspomnieliśmy w poprzednim artykule – do wymiany oleju będziesz potrzebował odpowiedniego środka, filtra, który również trzeba wymienić, specjalnego klucza do odkręcenia wspomnianej części oraz dużego pojemnika, do którego będziesz mógł spuścić stary olej. Teraz możesz przystąpić do pracy.
W pierwszej kolejności oczyść pierścienie tłokowe i układ smarowania silnika z nieczystości, które mogą blokować ich pracę. Teraz uruchom silnik na co najmniej 10 minut. Ustaw motocykl na stopce, wcześniej zabezpieczając powierzchnię znajdującą się pod nim. Przyszedł czas na spuszczenie starego oleju. Przygotowany pojemnik podłóż pod miskę olejową i odkręć korek. Poczekaj, aż cały olej wycieknie.
Przyszła pora na wymianę filtra lub filtrów, jeśli Twój motocykl posiada dwa – filtr zewnętrzny, który wkręca się w karter silnika oraz wkład filtracyjny, który możesz odnaleźć pod deklem. W normalnych motocyklach stosuje się tylko filtr zewnętrzny, do którego musisz użyć wspomnianego klucza. FIltr odkręcony? Doskonale. Teraz, zanim włożysz nowy, musisz wyczyścić powierzchnię pomiędzy filtrem a silnikiem. Możesz to zrobić przy użyciu miękkiej szmatki. Następnie, jeśli to konieczne – załóż nową uszczelkę. Jeśli stara jest dobra, wystarczy posmarować ją olejem, którego odrobinę trzeba umieścić także w nowym filtrze. Teraz można umieścić go w komorze silnika. Pamiętaj, aby zrobić to delikatnie. Dzięki temu unikniesz przekręcenia gwintu lub zwinięcia się uszczelki, a tym samym – wycieku oleju.